Hembrev stubben oktober-19

Hembrev oktober

Vi vill börja med att tacka alla som kom på vårt föräldramöte i tisdags.

Här kommer lite information från mötet till er som inte hade möjlighet att komma; Lena Jansson, vår stödpedagog, informerade om ABC-kursen, information om den sitter även på vår dörr. Är ni intresserade av att gå så kanske det finns möjlighet att det ordnas en här på förskolan i vår. Meddela oss pedagoger eller maila Aina isf. Efter det gick vi in till Stubben där vi visade bilder på vår verksamhet och på vad och hur vi arbetar med tillsammans med era barn utifrån vår läroplan och mål. Ett av målen är i utveckling och lärande att barnen ska få prova på lite olika tekniker i skapande. Vi har därför börjat med att göra en älg, älgen Älgvis i Kungaskogen, honom gjorde vi med hjälp av våra händer och fötter. Kom gärna in på avdelningen och titta på dem.

Andra punkter vi tog upp:

· Vi firar lucia den 13 dec kl 7.00 på Stubben, då är föräldrar och småsyskon välkomna.

· Det är röjardag här på förskolan den 17 nov, tid kommer senare.

· Om ni har några ändrade tider denna veckan, under läslovet.

· Kolla gärna över era hyllor och väskor så det finns ombyte och varma kläder nu när det har börjat bli kallare ute.

Har ni några frågor eller funderingar så är det bara att fråga.

Hälsningar Mari, Hanna, Sofie och Ulrika