Hembrev 4-6

Hej på er... så var det fredag igen. Idag känns det verkligen som om hösten är här, regn och rusk och vi börjar dagen med att läsa tyst eller måla. Att få komma in lugnt i klassrummet där ljusen är tända brukar ge en bra fortsättning på dagen.

Må-bra-temat fortsätter på tisdag då vi kommer att ha en härlig hälsodag. Vi kommer att gå runt på olika stationer: psykolog Andreas kollar “hur är läget?”, skolsköterskan Anna och kurator Hanna pratar sömn, skärm, kost och rörelse, idrottslärarna Malin och Johannes tillsammans med Sara har rörelse och kost. Vi hoppas att detta blir en givande dag. Klass 4 och 6 behöver inte ha med idrottskläder denna tisdag. Inget språkval för klass 6 och vi har meddelat Alléskolan.

På tisdag hälsas alla föräldrar välkomna till stiftelsens årsmöte och därefter till 4-6:ans föräldramöte. Vi hoppas verkligen att ni kommer och vi avslutar mötet senast kl. 8. Betyg och bedömning, språkbruk, läxor och annat som ni vill prata om.

Måndag: idrott klass 5, ta med idrottskläder, skor, handduk, tvål

Tisdag: Hälsodag hela dagen – inget språkval klass 6, ingen idrott för klass 4 och 6

Onsdag:

Torsdag: idrott klass 6 + klass 5 Linden ta med idrottskläder, skor, handduk, tvål

Fredag: Språkval klass 6, Nomp klass 4, 5-6 gör klart gamla nomp-läxor

Trevlig helg! Sofia, Helena, Ulrika och Anna