Igår hade vi en mysig hälsoförmiddag med olika stationer: yoga, film om fusk och respekt, dans, cirkelträning och film + diskussionsuppgifter om hälsa. På rasten bjöds det på frukt och bars. I samband med dagen tittade vi också på de Globala målen. Under det här läsåret fokuserar vi lite extra på mål nummer 3 – God hälsa och välbefinnande samt nummer 12 – Hållbar konsumtion och produktion.

Tack för alla fina foton som ni skickat på era barn till adventskalendern - alltid lika spännande att se vem som döljer sig i dagens kuvert!

I ämnet fysik jobbar vi med universum. Vi tittar på hur synen på världsbilden förändrats, hur vårt solsystem ser ut och fungerar, hur jordens rörelser ser ut och lär oss förklara vad ett dygn är, varför vi har årstider, månader, dag och natt.

På måndag får vi besök av en grupp pedagoger från England. De är här för att se hur vi arbetar på förskolan och skolan. Elever i åk 4-5 kommer att guida dem runt på skolan på eftermiddagen.

På måndag åker också åk 6 till konserthuset för att se föreställningen Concerto for two clowns.

De muntliga nationella proven för åk 6 är avklarade i svenska och matte och nästa vecka är det dags för engelskan.

På torsdag kommer alla elever ha prov på medeltiden. Eleverna har fått med sig material hem att träna på samt hur de kan öva.

v. 49

M: 6 - konserthuset 13:00-14:00

Ti: 6 - språkval, idrott

O: Linden - idrott. 6 - np engelska