Hembrev 4-6

Sista veckan innan sportlov och ett härligt vinterväder har vi fått! Så kul att barnen kan få åka lite pulka på rasterna så vi hoppas verkligen att det håller i sig några veckor till. Vi har kört igång med utvecklingssamtalen och det har fungerat jättebra med digitala möten också tycker vi. Ni får gärna höra av er om hur ni tycker att det har fungerat då detta är helt nytt för oss.

Nästa vecka har vi lite schemabrytande aktiviteter med fokus på två områden - skolan och omvärlden samt livsstil och hälsa. Vi kommer att arbeta med yrken på olika sätt och intervjua några av er om era jobb. Det kommer också att vara aktiviteter som fokuserar på välmående av olika slag med fokus på ” Vad får mig att må bra”? På tis em kommer det att vara uteaktiviteter så då behövs det varma kläder samt skridskor om man har!

Åk 6 har idag fått med sig en lapp hem om överlämning till kommande skola. Vill ni fylla i den och skicka med tillbaka till skolan senast onsdag 10/2?

v. 6

m.

ti. Varma kläder för uteaktiviteter och skridskor om man har!

o. läxa engelska åk 5-6, ma-prov åk 5-6, lapp in åk 6

to.