Hembrev Å-sidan okt-21

Hejsan!

Nu har hösten sannerligen kommit. Vi fortsätter vara ute både förmiddag och eftermiddag, kolla gärna över era barns hyllor så att det finns regnkläder, vantar, mössa o.s.v. Kolla också över så att det finns ombyte på hyllan/ryggsäcken.

Vi hälsar er välkomna på föräldramöte onsdagen den 27:e oktober. Boka upp datumet, vi återkommer med mer information.

Under v.41 kommer vi ha en prao på Å-sidan. Matilda som går på Alléskolan kommer vara hos oss på Å-sidan hela veckan.

Vi har så smått kommit igång med vårt tema. Superbjörnen Tryggve dyker upp lite titt som tätt. Inne på Å-sidan har vi satt upp rymden på väggen; ”tussat” solen, satt upp planeter & era barn har klippt ut stjärnor. Barnen har också börjat göra raketer med deras namn på, där övar vi på finmotorik, matematik, bokstäver o.s.v. Barnen är mycket intresserade, ett väldigt spännande tema!

I vår hall har biblioteket ställt en boklåda där ni gärna får låna med er böcker hem att läsa. Man lägger lappen som finns i boken på hyllan och lånar hem boken under ett par dagar. När ni har läst klart boken tar ni med den tillbaka, lägger i lappen-och lägger tillbaka boken i lådan igen.

Under oktober kommer vi börja använda TYRA. Lägg in ert barns schema både på TYRA-appen och på kommunens hemsida vid ändringar. För de som redan har lämnat in schema på kommunen och inte har några ändringar så fyller man bara i schemat på TYRA-appen. Vi är ännu i uppstartsfasen, vi meddelar er när vi kommer börja använda den helt och hållet. Har ni några frågor så kolla med oss personal, vi kan förhoppningsvis svara 😊

Mvh/Annie, Helena