Välkomna till 4-6:an!

Hej och välkomna tillbaka till skolan!

Vi hoppas att ni alla haft en fin sommar och är redo att börja jobba igen. I arbetslaget 4-6 ingår Alfred, Max, Helena, Ulrika och Anna. Under höstterminen kommer vi bland annat att arbeta med valet, jord och jordbruk, Astrid Lindgren, svampar, virus och bakterier. Allt i nära samarbete med GRETA. Första veckan arbetar vi klassvis i respektive klassrum. Idrottslektionerna kommer att vara på skolan de första veckorna. Mer information kommer.

Språkval för klass 6 börjar på fredag morgon och någon från Önum följer med första gången. Eleverna får med sig en överlämningsblankett att fylla i och skicka med tillbaka till skolan. Detta för att Alléskolan ska kunna möte dem på bästa sätt.

Vi förväntar oss att ni föräldrar ser till att era barn kommer i tid till skolan och har ätit frukost hemma, att de har sovit tillräckligt för att orka med skolan och att de har med sig en skolväska med det material och extrakläder de behöver. Vi förväntar oss också att ni läser hembrev varje vecka.

Ni kan förvänta er att vi möter ert barn varje morgon och tar ansvar för dem under dagen. Vi kommer att göra allt vi kan för att öka lärandet i alla ämnen. Alla elever ska känna trygghet och få studiero.

Mobilerna samlas in under skoldagen. Behöver ni nå era barn så ring 0512-10239. Frånvaroanmälan sker till info@onumsfriskola.se eller 0512-10239.

Alla elever får med sig ett informationsblad hem där vi önskar att ni fyller i aktuella kontaktuppgifter och skickar med tillbaka till skolan så snart som möjligt. Detta hembrev kommer i pappersform, men i fortsättningen skickas de via mejl. Ni kan också läsa dem via hemsidan.

Vi kommer att hälsa er välkomna till utvecklingssamtal om några veckor, men tveka inte att höra av er om ni har några funderingar!

Vi ser fram emot ett gott samarbete kring alla fina barn.

Helena, Ulrika och Anna